Regulátor pre alternátor 

Toto zapojenie je určené ako náhrada "mechanickej" ktabičky regulátora alternátora do bežných starších modelov vozidiel (škoda,lada..) so záporným pólom na kostre. Zapojenie sa veľmi jednoducho inštaluje , doslova aj konektorovo presne ako náhrada spomínanej "mechanickej škatulky". Celé zapojenie pracuje ako polovodičový spínaný regulátor budenia alternátora. Koncový tranzistor je v darlingtonovom zapojení, čo zančne zjednodušuje celý obvod. Ešte jedna dôležitá vec k celému zapojeniu - budiaca cievka musí byť zapojená medzi vývody DF a D+- občas sa stáva, že alternátor má bVývody teda sú : +D je pripojený na kladný pól usmerňovača alternátora , DF na druhý vývod budenia a -D je spojený na záporný pól vývodu usmerňovača. Dióda označená 6A je v podstate ľubovolný kremíkový typ , ktorý bežne znesie prúd okolo 6A, teda nie okolo, postačí max 6A, bežne to bude okolo 4-5A, ale keby náhodou :-) .Zapojenie pracuje nasledovne : Tranzistor BC557 aj darlingtonov tranzistor vedú , ak napätie napájacie nedosiahne 14,1V. Pri prekročení tohoto napätia sa uzavrú, prestane tiecť budiaci prúd a alternátor nedodáva prúd do obvodu.Porovnávacie napätie pre vyhodnocovací obvod dodáva zenerova dióda . V pôvodnom vzorku bola použitá dióda KZ 725. Presnejšie je možné túto medz nastaviť odporovým trimrom. Netreba myslím podotknúť, že diódu (6A) aj darlingtonov tranzistor je treba umiestniť na dostatočne veľký chladič.

Parametre regulátora :  

 

Schéma zapojenia :